Co přinese další sezóna v League of Legends? Přinášíme seznam hlavních novinek
S blížícím se koncem roku se řada studií zaměřených na multiplayerové hry soustředí na přípravu obsahu pro nadcházející období. Jedním z týmů, který se na tuto výzvu chystá, jsou Riot Games se svou legendární hrou League of Legends.
S blížícím se koncem roku nejen hráči hodnotí letošní herní zážitky, ale také vývojáři pracují na plánech pro příští sezónu. Riot Games nedávno představili některé novinky, které zamíří do League of Legends v roce 2025.
Další sezóna League of Legends na obzoru
Zatímco hráčská komunita reflektuje své oblíbené momenty z her vydaných během letoška, vývojáři multiplayerových titulů, jako je League of Legends, se intenzivně zaměřují na budoucnost. Riot Games využili datum 25. listopadu k tomu, aby nastínili, co čeká hráče v Sezóně 2025. V plánech nechybí významné změny ani nový obsah, který má rozšířit možnosti hry a přinést osvěžení do zavedených mechanik.
Průběh sezóny a reset ranku
Nová sezóna přináší svěží koncept rozdělení do tří částí, z nichž každá nabídne unikátní téma rozdělené do dvou aktů. Letos se vše zaměří na samotný svět Runeterry, což je skvělá zpráva – popularita světa díky seriálu Arcane dokazuje, že hráči mají o jeho příběh obrovský zájem. Spolu s tím dorazí také tematické skiny, které budou sezónu doprovázet. Vývojáři ale slíbili, že se nezapomene ani na fanoušky, kteří upřednostňují skiny mimo hlavní tematickou linii.
Další změna, která hráče jistě potěší, se týká rankového resetu. Minulý rok proběhl třikrát a přinesl řadu problémů, proto se vývojáři na základě zpětné vazby rozhodli vrátit k resetu pouze na začátku sezóny.
Změny v první sezóně
Když už jsme zabrousili do nové sezóny, Riot odhalil první region, který se dostane na výsluní. Noxus, mocná válečná říše, která hrála výraznou roli ve druhé sezóně seriálu Arcane, otevře letošní dobrodružství. Kromě působivého vizuálního přepracování mapy se dočkáme i několika inovativních mechanik, které herní zážitek posunou na novou úroveň.
Atakhan
Jednou z nejvýraznějších novinek letošní sezóny je příchod nové epické příšery jménem Atakhan – prastarého démona zosobňujícího krveprolití a násilí. Tento mocný nepřítel se objeví ve 20. minutě hry, přičemž jeho umístění na horní či spodní straně řeky závisí na celkovém poškození uděleném do 14. minuty zápasu. Atakhan má dvě různé podoby, které se přizpůsobují dynamice hry.
Pokud hra nabere na obrátkách a šampioni si vzájemně nedají pokoj, spatříte Zkázonosného Atakhana. Po jeho porážce získá váš tým trvalý bonus k odměnám za zabití epických příšer, jako jsou draci či baron. Navíc po sobě zanechá pole krvavých růží, které lze sbírat. Tyto růže poskytují drobné množství zkušeností a postupně přidávají adaptivní sílu díky speciálnímu stackujícímu buffu. Růže se budou objevovat ještě před samotným příchodem Atakhana, a to na místech, kde padli šampioni.
Naopak v klidnějších zápasech se Atakhan ukáže ve své druhé podobě jako Nenasytný Atakhan. Po jeho skolení získá váš tým jednorázový buff znovuzrození, který vám umožní po smrti okamžitě ožít na základně. K tomu navíc dostanete trvalý bonus ke zlatu za eliminaci nepřátelských šampionů, což může výrazně zvýšit tlak v týmových bitvách.
S příchodem Atakhana se ovšem změnilo načasování dalších epických příšer. Žlebový herald se nyní objevuje v 16. minutě a baron Nashor až ve 25. minutě, což ovlivní taktiku týmů v průběhu hry.
Udatné skutky
Do hry vstupuje nový prvek nazvaný Udatné skutky, který nahrazuje odměny za zlaté za první věž a první zářez. Tento systém úkolů má za cíl podnítit týmy k většímu riskování a strategickému hraní už od začátku zápasu. Jak přesně to funguje?
Každý tým má za úkol splnit dva ze tří nabízených úkolů, což přináší možnost zaměřit se na různé herní cíle. Mezi Udatné skutky patří:
- První zářez – první eliminace šampiona,
- První zničená věž,
- Zabití tří epických příšer (například draci, herald nebo tři larvy prázdnoty).
Po splnění dvou z těchto úkolů získá tým noxijský buff, který přidává bonus k botám druhé úrovně. Tento buff dále otevírá možnost zakoupit boty třetí úrovně po dokončení dvou legendárních předmětů. Každý typ těchto bot nabízí unikátní efekt, který přináší nový strategický rozměr do hry. Co je nejlepší – efekt třetí úrovně se aktivuje i v případě, že si boty zakoupíte až po splnění úkolů.
Obnovení nexusových věží
Jednou z úplně nových a podle nás zajímavých změn je možnost obnovování nexusových věží po určitém časovém intervalu. Riot tímto krokem reaguje na situace, kdy se hra po zničení obou nexusových věží stává pro poražený tým beznadějnou.
Tato změna má za cíl prodlužovat herní zážitek a dát týmům šanci na návrat do hry, i když se zdá, že je vše ztraceno.
Nové runy
Jako každý rok, Riot přináší do hry nové runy, které mají za cíl osvěžit herní mechaniky a přinést do zápasů nový strategický rozměr. Tentokrát jde o čtveřici nazvanou Axiomatický znalec arkán, Hlubinný totem, Šestý smysl a Strašlivá upomínka, z nichž každá přináší jedinečný efekt, který může výrazně ovlivnit průběh hry.
- Axiomatický znalec arkán: Tato runa posiluje poškození, léčení a štíty spojené s ultimátními schopnostmi. Navíc při likvidaci nepřítele vrátí část přebíjecí doby ultimátky, což umožní častější využití této klíčové schopnosti.
- Hlubinný totem: Po položení v nepřátelské džungli vytvoří neviditelný totem, který poskytuje +1 ke zdraví a vydrží 30 až 45 sekund. Od 11. úrovně se totemy umístěné v řece také stanou hlubinnými a přinesou stejné výhody.
- Šestý smysl: Tato runa dokáže automaticky detekovat neviditelné totemy ve vašem okolí. U kontaktních šampionů má přebíjecí dobu 300 sekund, u střeleckých pak 360 sekund. Po dosažení 11. úrovně navíc dokáže totemy na 10 sekund odhalit, což dává příležitost k jejich zničení.
- Strašlivá upomínka: Poskytuje nekonečně stohovatelný bonus +5 ke zrychlení schopností talismanu za každou eliminaci šampiona. V režimech jako ARAM namísto toho poskytuje +3 ke zrychlení ultimátních schopností.
Svižná hra
A nakonec tu máme Svižnou hru, nový herní mód, který přináší zrychlenou verzi klasické hry na Vyvolávačově žlebu. Režim by měl nahradit současnou Rychlou hru a nabídnout vstupní bránu pro nové hráče nebo pohodový způsob, jak si zahrát s kamarády.
Mód přináší řadu úprav, které výrazně zrychlí tempo hry:
- Postupné navyšování zlaťáků a zkušeností ze všech zdrojů,
- Bonusové zdroje pro hráče, kteří zaostávají,
- Snížené odměny za opakované likvidace stejného šampiona,
- Zrychlení časových prvků na mapě (pláty, baron, herald),
- Sdílené zlaťáky z minionů poblíž (podobně jako v ARAMu),
- Vyšší cena podpůrných předmětů, která ovlivní hru podpůrných šampionů.
Na papíře zní tento režim jako skvělá volba pro rychlejší a akčnější zápasy. Trochu ale vyvstává otázka, zda to nové hráče nepřipraví o realistické očekávání při přechodu do hodnocených her, které mají mnohem pomalejší tempo. Na druhou stranu může být Svižná hra příjemným oddechovým módem, který zpřístupní hru širšímu publiku.
A tím jsme prošli nejvýraznější změny, které nás v nové sezóně League of Legends čekají. Jak se těšíte na novou sezónu? Dejte nám vědět níže do komentářů.
Připnuto:
Sdílej a poděl se s přáteli:
Hej hráči! Jak se ti to líbilo? Ohodnoť to!