Concord je solidní propadák a je k tomu hned několik důvodu

Concord je solidní propadák a je k tomu hned několik důvodu

Každý rok vyjde alespoň jedna hra od velkého herního vydavatele, která se dá považovat za naprostý propadák. Letos se tímto titulem s nejvyšší pravděpodobností stala hra Concord, a má to své důvody.

PařmenMD8/30/2024 158
PlayStationPCNovinky

Každý rok se objeví alespoň jedna hra od významného vydavatele, kterou lze označit za úplný neúspěch. Letos tuto pochybnou poctu získala hra Concord, a není to bezdůvodné.

Concord je solidní propadák a je k tomu pár důvodu

Na herní scéně vznikají stovky tisíc různých her od studií různé velikosti a od vývojářů s různou úrovní zkušeností, kteří se snaží prosadit se svým dílem. Některým se to dokonce i podaří, ale pouze ve dvou případech: buď vytvoříte velmi dobrou hru, kterou si kritici i hráči chválí, i když má pár drobných nedostatků, nebo vytvoříte extrémně špatnou hru, u které se hráčská komunita ptá, co vás vlastně napadlo.

Letošní rok se kandidátem na největší propadák roku 2024 stalo právě nové studio Firewalk se svou hrou Concord, která vznikla pod křídly Sony. Ale proč je tento titul takový propadák?

Proč je to takový průšvih?

Než se do toho pustíme, můj názor je čistě můj osobní pohled jako hráče, který se v herním světě pohybuje už několik let. Když tohle máme ujasněné, pojďme se na to podívat blíže.

Gameplay bez inovace

Concord má opravdu mnoho nedostatků, ale zaměřím se na ty nejméně výrazné. Prvním z nich je samotný gameplay, který je paradoxně asi tou nejméně problematickou částí celé hry. V podstatě se jedná o klasický multiplayerový hero-shooter, prezentovaný jako live service hra. Bohužel, Concord nepřináší téměř žádnou inovaci oproti ostatním hrám v tomto žánru, a nabídka herních módů je sotva průměrná.

Samotné jádro gameplaye je prakticky identické s tituly jako Overwatch nebo Paladins, bez jakékoliv snahy o odlišení. Každý hrdina má pouze dvě aktivní schopnosti a dvě zbraně na výměnu, což je naprosto standardní nastavení bez jakékoliv originality. A právě tady nastává kámen úrazu. Hra rychle omrzí a nenabízí žádný důvod, proč byste v ní měli trávit desítky hodin.

Ani příběh, který vás hrou provází, nepřináší nic, co by vás udrželo. Podle mnohých hráčů je naprosto otřesný, což ještě více přispívá k celkovému zklamání.

Otřesné UI

Druhým a výrazně bijícím problémem je uživatelské rozhraní hry, které je jednoduše řečeno amatérsky zpracované a působí, jako by tvůrci UI nepochopili, na kterou platformu se hra vyvíjí. Nesmyslně velké ikony schopností a zbraní, stejně jako ukazatele jednotlivých týmů, objektivů a počtu smrtí, jsou naprosto nevhodné a působí spíše rušivě než přehledně. Celkový dojem z UI je, že se jedná o práci odvedenou narychlo a bez hlubšího zamyšlení.

Ani menu na tom není o moc lépe; vše nasvědčuje tomu, že Concord měl být původně mobilním titulem, ale nějakým způsobem se tvůrci UI nedozvěděli o změně platformy. Výsledek je tedy UI, které působí neprofesionálně a nezapadá do kontextu hry. Udělejte si vlastní názor.

Agresivní politická propaganda

A jako poslední věc musím zmínit možná nejožehavější téma, které řadu hráčů na Concordu irituje je nesnesitelná přemrštěnost politické propagace v rámci hratelných postav.

Mnozí hráči si stěžují, že postavy jsou neatraktivní, ploché a zdá se, že byly zahrnuty do hry jen proto, aby splnily nějaké politické kvóty. Upřímně, musím s tím souhlasit. Skoro žádná postava není skutečně zajímavá, a u každé z nich jsou uvedeny jejich "pronouns", což je něco, co my hráči (čti drtivá většina) ve hrách nechceme řešit, zvláště když toho máme dost i v reálném světě.

Kontroverze panuje i kolem údajnému toxickému prostředí ve studiu. Podle youtubera Smash JT a anonymního zdroje vývojářka Lisa Brown, která se identifikuje jako nebinární, požaduje, aby ji kolegové oslovovali titulem "profesor".

Brown údajně prosazovala své politické názory, nenáviděla zbraně a dokonce požadovala propuštění neočkovaných zaměstnanců. Celkově to vše působí spíše jako politický vzkaz od vývojářů než jako skutečně promyšlená hra. Ale klidně si udělejte vlastní názor.

Předurčen k zániku

Titul má samozřejmě mnohem více problémů. Mezi nimi je například přemrštěná cena za velmi málo obsahu, přičemž hra navíc obsahuje obchod s mikrotransakcemi.

Dalším velkým problémem je špatná optimalizace na některých zařízeních a množství dalších chyb, které by spíše odpovídaly práci začínajících vývojářů. Co je však zarážející, je skutečnost, že studio Firewalk má podle některých ve svých řadách zkušené vývojáře, kteří pracovali na několika dílech Call of Duty. Navíc se chlubí tím, že na hře pracovali osm let a že do vývoje bylo investováno značné množství peněz.

Zkrátka a dobře, hra je předurčena k rychlému a bezbolestnému zániku. Tento osud potvrzují jak uživatelská hodnocení na Metacritics. Hra dosahuje uživatelského hodnocení pouhých 1,9/10. Co se týče počtu hráčů, v době psaní tohoto článku hraje hru na Steamu pouze 135 hráčů. 24hodinový vrchol v počtu aktivních hráčů byl 175.

Připnuto:

Sdílej a poděl se s přáteli:

Hej hráči! Jak se ti to líbilo? Ohodnoť to!