Concord se už nevrátí, protože Sony definitivně uzavřela studio
Poté, co byl letos Concord stažen z prodeje jako jeden z největších propadáků roku, začaly se brzy poté šířit spekulace o jeho možném návratu. Tyto zprávy ale nejsou zcela pravdivé.
Po masivním neúspěchu se hra Concord stáhla z prodeje, a přestože se pár dní nato začaly šířit spekulace o jejím možném návratu, realita je jiná. Concord se již nevrátí, protože Sony definitivně uzavřela její vývojářské studio.
Concord se už nevrátí
Concord, letos čelící masivní kritice a posměškům, si podle mého názoru negativní hodnocení zasloužila. Nudný gameplay, nezajímavé postavy a nulový zájem hráčů vedly k tomu, že byla stažena z prodeje necelé dva týdny po vydání. Po ukončení prodeje se sice spekulovalo, že by se hra mohla vrátit v lepší verzi nebo s odlišným prodejním modelem, ale včera byla oficiálně potvrzena zpráva o trvalém uzavření studia Firewalk, které ji vyvíjelo, společně s mobilním studiem Neon Koi, a to pod taktovkou Sony.
První zmínky a následné zveřejnění
První zprávy o možném uzavření studia přišly od novináře Jasona Schreiera, který tuto informaci zveřejnil na sociální síti X (Twitter). Jen o pár hodin později Sony samotné toto uzavření oficiálně potvrdilo.
Rozhodnutí o ukončení přišlo přímo od generálního ředitele skupiny Business Group, Hermena Hulsta. Na sociálních sítích zveřejnil e-mail, který adresoval zaměstnancům a v němž vysvětlil, že po důkladném vyhodnocení herního portfolia a stavu projektů bylo nutné učinit těžké rozhodnutí ohledně studií Firewalk a Neon Koi.
Přiznaný nezájem a slib úspěchů
Podle Hulsta měl Concord jisté výjimečné prvky, ale kvůli nedostatečnému zájmu hráčů byl titul stažen z prodeje. „Po dlouhém zvažování jsme dospěli k závěru, že nejlepší cestou bude definitivní ukončení hry a uzavření studia. Chtěl bych poděkovat všem z Firewalku za jejich dovednosti, tvůrčí nasazení a obětavost,“ napsal Hulst v e-mailu. Dále uvedl, že v žánru, jako je ten, do kterého spadal Concord, dochází k neustálému vývoji a panuje v něm silná konkurence. Samotné Sony s titulem nenaplnilo stanovené cíle a plánuje se z této zkušenosti poučit, aby mohlo dále rozvíjet své schopnosti v oblasti live service a zajistit si budoucí růst.
I když byla tato rozhodnutí pro Hulsta náročná, vyjádřil naději, že posílí samotnou Sony, a přislíbil, že se bude snažit pomoci dotčeným zaměstnancům Firewalku najít místo v jiných studiích. „Věřím ve význam kreativního experimentování a vývoje nových IP. Klíčové je však růst na základě udržitelných financí, zejména v obtížných ekonomických podmínkách,“ uvedl Hulst s přesvědčením, že Sony po tomto náročném období čekají nové úspěchy.
„Nadále věřím, že budujeme odolnou a schopnou společnost, jejímž hlavním cílem je poskytovat hráčům nezapomenutelné zážitky. Děkuji vám za vaši trvající podporu,“ zakončil svůj e-mail Hulst.
Co si o tom myslíte vy?
Připnuto:
Sdílej a poděl se s přáteli:
Hej hráči! Jak se ti to líbilo? Ohodnoť to!