Právě si prohlížíte Probíhá velká čistka v herních studiích Microsoftu
Foto: Midjourney

Probíhá velká čistka v herních studiích Microsoftu

  • Autor příspěvku
  • Rubriky příspěvkuNOVINKY / XBOX
  • Čas na čtení:3 minuty čtení

Minulý týden vedl v mnoha herních studiích k propouštění vývojářů. Ale nikde to nebylo tak šílené, jako ve studiích spadající pod Microsoft.

Velká čistka v herních studiích Microsoft

Minulý týden se nesl ve znamení smutku pro mnoho vývojářů, kteří ze dne na den přišli o svou vysněnou práci. Nejvíce se tato vlna propouštění dotkla herních studií patřících pod křídla společnosti Microsoft, kde došlo k rozsáhlým škrtům.

Žádné krabicovky?

Nedávné rozsáhlé škrty v Microsoftu nejvíce zasáhly klíčová odvětví, přičemž jedno z nich se týkalo maloobchodní distribuce her pro Xbox. Konkrétně šlo o tým odpovědný za krabicové verze her, které jsou distribuovány do obchodů po celém světě. Další významnou ztrátou byl tým zákaznické podpory Activision Blizzard, o kterém Jeze Corden ze serveru Windows Central uvedl, že byly tyto týmy prakticky zrušeny. Kromě toho bylo propuštěno také mnoho komunitních manažerů.

S ohledem na to, že Xbox se v celosvětovém měřítku nachází na zadních příčkách v počtu prodaných fyzických kopií, je teoreticky možné, že by mohly krabicové verze her úplně zmizet. Pokud by si však Microsoft přál vytvořit fyzickou kopii nějaké hry v budoucnu, je pravděpodobné, že by na tento úkol najal externí firmu.

Toys for Bob a Sledgehammer Games

Zprávy o propouštění ve studiích Toys for Bob a Sledgehammer Games, podle insidera Toma Hendersona, stojí za pozornost. V případě studia Toys for Bob došlo k propuštění 40 % zaměstnanců, což v absolutních číslech znamená zhruba 35 lidí. Ačkoli se může zdát, že číslo není dramaticky vysoké, je důležité si uvědomit, že to představuje téměř polovinu celého týmu studia. Ve Sledgehammer Games bylo propuštěno přibližně 30 % zaměstnanců, což v absolutních číslech znamená odhadem mezi 150 až 300 lidmi, což je významná část týmu.

Škrty mohou mít zásadní dopad na fungování a budoucí projekty obou studií. Ztráta tak velkého počtu zaměstnanců může znamenat omezení v kapacitě studií realizovat velké projekty.

Co říkáte na propouštění ve studiích Microsoftu? Myslíte si, že Xbox již nebude mít fyzické kopie? Napište nám to do komentářů pod článkem nebo se připojte na náš Discord server. A nezapomeňte sledovat naše sociální sítě, aby vám neunikly žádné novinky z herního světa.

Napsat komentář