Právě si prohlížíte [Recenze] Tekken 8 je zatím nejvyšším vrcholem celé série

[Recenze] Tekken 8 je zatím nejvyšším vrcholem celé série

• Autor příspěvku
  • Rubriky příspěvkuNOVINKY / RECENZE
  • Čas na čtení:10 minuty čtení

Dlouho jsme již čekali na nový díl ze známé arkádové série Tekken. A po více jak 8 letech jsem se konečně dočkali hry Tekken 8, která toho slibovala hodně. Dostál osmý díl všem očekáváním?

Recenze hry Tekken 8

Očekávání kolem osmého pokračování legendární bojové série Tekken bylo vysoké. S nadšením jsem čekal, zda Tekken 8 obstojí v konkurenci a zda bude pokračovat v legendě svých předchůdců. Mé počáteční pochybnosti se začaly rozplývat již během prvního uzavřeného testu, pokračovaly přes otevřenou betu a vyvrcholily s demo verzí hry. S každým novým zážitkem mé nadšení pro hlubokou bojovou mechaniku, vylepšenou grafiku a inovace ve hře jen rostlo, a netrpělivě jsem vyhlížel datum vydání 25. ledna 2024.

Bandai Namco jako vývojáři a vydavatelé série Tekken stojí za mnoha úspěšnými tituly, a s Tekken 8 se zdá, že opět nesklamali. Ale jak přesně Tekken 8 dopadl v mé osobní recenzi?

Konec jedné příběhové etapy

Příběhová linie Tekken 8 slibovala být jedním z hlavních lákadel tohoto pokračování, a zdá se, že nezklamala. Navazuje na dramatické události z předchozího dílu, kde jsme byly svědky brutálního aktu svržení Heihachi Mishimy jeho vlastním synem Kazuyou, který se díky své démonické síle chopí vedení organizace Mishima Zaibatsu a ještě více se přiblíží k realizaci svého apokalyptického plánu na zničení světa. Příběh tak stojí na zápletkách plných intrik a rodinných sporů, které jsou pro sérii typické, avšak v tomto díle jsou posunuty na novou úroveň.

Jin Kazama, Kazuyův syn, je zde vykreslen jako klíčová postava, nesoucí na svých ramenou břemeno zodpovědnosti za zastavení svého otce. Jeho boj s vlastním dědictvím a démonickou silou přidává příběhu hloubku a nutí hráče ptát se, zda je Jin skutečně schopen překonat svého otce a zastavit jeho plány.

Přestože příběh nemusí být nejdelší, poskytuje bohatý akční zážitek, který je okořeněn prvkem „power fantasy“. Scénář je sice místy stručný a mírně uspěchaný, avšak je napsán s velkou pečlivostí a bez nepotřebných výplní. Zajímavá tajemství rozptýlená po celém příběhu drží pozornost hráčů a dodávají ději další rozměr.

Změna dynamiky hratelnosti v některých klíčových momentech příběhu je chvályhodná a přináší osvěžující prvek do celkového zážitku z hry. Tvůrci se nezalekli experimentovat a odvaha v inovaci gameplaye je rozhodně vítaným přínosem.

Krátké příběhy hratelných postav Tekken 8

Po dosažení závěru hlavního příběhu Tekken 8 se hráčům otevírá možnost prozkoumat krátké alternativní příběhy pro všech 32 hratelných postav. Příběhy jsou pozoruhodně dobře napsané a výstižně reflektují osobnosti jak dlouhodobých, tak nově přidaných postav. Tato sekce hry poskytuje hráčům skvělou příležitost seznámit se s každou postavou, pochopit jejich motivace a schopnosti, a vybrat si tak svého favorita pro celou hru.

Nicméně, tento mód příběhů jednotlivých postav čelí určité kritice kvůli repetitivnosti, což může po čase vést k předvídatelnosti konců epizod. U některých hráčů tak může tento aspekt vyvolat dojem nedostatečné originality a kreativity. Přestože krátkost jednotlivých příběhů do jisté míry kompenzuje nedostatky, nelze zcela ignorovat možnost, že by tvůrci mohli přistoupit k větší rozmanitosti a unikátnosti v příbězích jednotlivých postav.

Arcade Quest

Arcade Quest ve hře Tekken 8 představuje třetí offline mód, který se objevil i v předchozích dílech, avšak v nejnovějším dílu série prošel výraznou přeměnou. Mód nyní nabízí jednoduchý příběh, ve kterém jste jako hráči přímo zapojeni. Příběh vypráví o nováčkovi ve světě Tekkenu, který se po zhlédnutí velkého turnaje rozhodne stát profesionálním hráčem.

Přestože Arcade Quest slibuje zajímavý příběhový koncept, zdá se, že jeho realizace zůstává za očekáváními. Mód má tendenci sloužit spíše jako tutoriál pro nováčky, kteří se chystají vstoupit do světa multiplayerových soubojů, než jako plnohodnotná hratelná část. Postavy, se kterými se setkáváte během hraní, nepůsobí zcela výrazně a nedokáží hráče dostatečně zapojit do děje. Navíc, lokace, které navštěvujete, se zdají být monotónní s opakujícím se herním schématem, což může vést k pocitu repetitivnosti a nedostatku inovace v herním designu.

Ostatní herní módy a multiplayer

Tekken 8 rozšiřuje svůj herní repertoár o několik dalších módů vedle již zmíněných hlavních, přinášející hráčům rozmanité způsoby, jak si užít hru. Klasické módy, jako jsou souboje proti umělé inteligenci a PvP bitvy s přáteli, zůstávají základem, který doplňuje inovativní Ghost Battle. Tento mód využívá pokročilé AI funkce k adaptaci na styl hry hráčů, což zajišťuje stále se zvyšující úroveň výzvy. Možnost stahování a vyzkoušení AI profilů ostatních hráčů pak přidává další úroveň příprav, umožňující hráčům testovat své dovednosti proti různým bojovým stylům.

Co se týká multiplayeru, Tekken 8 nedělá výrazné změny oproti svému předchůdci, s výjimkou několika aktualizací. Připojení do společného lobby s avatary inspirované hrou Street Fighter je sice milým doplňkem, ale nepřináší revoluční novinky do multiplayerového zážitku. Možnost hrát přátelské zápasy nebo se zapojit do hodnocených duelů zůstává zachována jako standardní nabídka. Významným zlepšením je však implementace cross-play, která byla v předchozím díle postrádána, a nyní umožňuje hráčům na různých platformách snadněji se proti sobě utkat.

Gameplay a vizuální stránka

Gameplay Tekkenu 8 přináší řadu inovací, které obohacují a zároveň zachovávají klasický pocit, který fanoušci série Tekken očekávají. Sliby autorů o vylepšené hratelnosti byly naplněny, což hru posouvá na novou úroveň. Základní mechaniky zůstávají věrné kořenům série, ale současně prošly jemnými úpravami, které podporují agresivnější styl boje. To umožňuje hráčům experimentovat s novými kombinacemi a strategiemi pro každou postavu.

Zavedení nového Heat systému do gameplaye Tekken 8 přináší svěží prvek, který otevírá dveře k novým taktickým možnostem během zápasů. Jeho snadná pochopitelnost umožňuje i začátečníkům rychle se s ním seznámit a efektivně ho využívat ve svůj prospěch. Rage Arts z předchozích dílů nyní slouží spíše jako dokončovací techniky s důrazem na správné načasování, což přidává další vrstvu strategie do boje.

Využití Unreal Enginu 5 zajišťuje, že Tekken 8 běží na 60 FPS s plynulou grafikou a bez technických problémů, což zvyšuje celkový zážitek z hry. Animace a detaily arén jsou na vysoké úrovni, s množstvím interaktivních prvků, které lze využít ve prospěch boje.

Customizace avatarů a postav

Customizace postav a avatarů, tradiční prvek od pátého dílu Tekkenu, v osmém díle nabízí možnost vytvářet si vlastní avatary. Avšak, ve srovnání s předchozími díly série, se zdá, že možnosti customizace jsou omezenější, což může některé hráče zklamat. Přestože se online objevují zajímavé kostýmy a cosplaye, nedostatek rozmanitosti a unikátních kostýmů pro všechny postavy je zjevný.

Závěrem k Tekken 8

I přes několik problémů se Tekken 8 řadí mezi nejlepší díly této dlouholeté bojové série. Příběh krásně uzavírá jednu dlouhodobou kapitolu série a pomalu si připravuje půdu pro další. Samotné jádro hratelnosti s novými i stávajícími mechanikami nepůsobí složitě a padne rychle do ruky jak veteránům, tak i nováčkům v sérii, takže si hru dokáže užít každý. A ať už si chcete hru pořídit jen kvůli příběhu nebo multiplayeru, věřte, že se budete královsky bavit jak vy, tak i vaši kamarádi.

9,5/10

Plusy:

• zábavný a dobře napsaný hlavní příběh a příběhy hratelných postav
  • obrovský výběr hratelných charakterů
  • nové herní mechaniky krásně zapadají a nejsou nijak složité
  • plynulost a optimalizace hry
  • úžasný vizuál jednotlivých map a speciálních efektů
  • cross-play

Mínusy:

• značně odfláknutý mód Arcade Quest
  • slabší customizace
  • velmi špatné zakládání a hledání soukromých lobby

A jak vy hodnotíte Tekken 8? Co vás na ní nejvíce zaujalo a co naopak ne? Napište nám to do komentářů dolu nebo se připojte na náš oficiální Discord Server. Plus nezapomeňte sledovat naše sociální sítě, aby vám neunikly žádné nové informace z herního světa.